Оскільки нинішня система адміністративно-територіального устрою характеризується високим ступенем централізації влади по лінії уряд-область-район-сільрада, вона позбавила представницькі органи на місцях можливості проводити ефективну політику в інтересах людини, тобто надавати громадянам доступні якісні послуги. Ця система на є основною перешкодою для проведення ефективних соціально-економічних перетворень, вона вносить дисбаланс у фінансову сферу. Таким чином існуюча в Україні система організації влади на місцевому рівні стала серйозним каталізатором для нинішньої ескалації насильства та конфліктів в Україні. Окрім цього вона не відповідає загальноприйнятим європейським принципам, закладеним в Європейській Хартії місцевого самоврядування. Саме децентралізація влади з сильними інститутами місцевого самоврядування є провідною формою державної організації розвинутих країн, яка підтвердила свою економічну перевагу над централізованою формою державної організації. Виходячи із зазначеного, проведення адміністративно-територіальної реформи передбачає утворення в рамках держави самостійних одиниць як носіїв місцевого самоврядування, а також надання таким самоврядним одиницям широкого кола прав та повноважень.
Маємо добре зрозуміти, що питання реформування систем адміністративно-територіального устрою та місцевого самоврядування нерозривно пов’язані. Ефективність вирішення одних питань неодмінно позначається на ефективності вирішення інших. Саме тому, як підкреслив Юрій Ганущак: «Поверхнево було б зводити реформу тільки до розширення повноважень місцевої влади, навіть із закріпленням додаткових доходних джерел. Це тільки один з компонентів побудови територіальної організації влади зі збалансованою тріадою: повноваження-ресурс-відповідальність. Найвагоміша складова реформи – розподіл повноважень між державою та місцевим самоврядуванням».
Переконаний: усім регіонам необхідно надати можливість розвиватися, приймати рішення на місцевому рівні, керувати охороною здоров’я, комуналкою, освітою і гуманітарною сферою. Має бути сформований пакет інструментів фінансового характеру, які дозволять територіям заробляти гроші! Вважаю: прикладом для нас може стати принцип Польщі, записаний у конституції - це партнерство й децентралізація влади. Разом з тим, підійшовши впритул до здійснення реформ у напрямку децентралізації влади, ми повинні чітко усвідомити, що зворотною стороною збільшення повноважень органів місцевого самоврядування є відповідне підвищення їх відповідальності.
Попри усі загрози та виклики ситуації в країні, на нинішній день не лише існують сприятливі умови для проведення реформ, зокрема, децентралізації влади, такі зміни – найгостріша вимога сьогодення. Тому всі нормативні акти і заходи повинні бути прийняті і реалізовані вже в 2014 році, з тим, щоб вибори до місцевих рад пройшли в якісно нових умовах та надали органам місцевого самоврядування відчутно нових повноважень.
Про це повідомили у прес-службі Тернопільської облради
Автор: головний редактор УкрЗахідІнформ
.
Попередня новина: Гості Каннського ...
Наступна новина: В Луцьку цьогоріч планують ...
Театральная афиша Москвы: лучшие спектакли
Понятие и признаки инфантильности: как распознать психологическую незрелость
Самі дієві мазі з трав
Як найкраще привітати: ідеї та поради